Opdracht
doelstellingen redesign
Laura had haar website zelf vormgegeven o.b.v. een Divi lay-out, maar was ontevreden over het resultaat: "Het voelt niet professioneel - mist de juiste uitstraling, eigenlijk laat ik de site liever helemaal niet zien aan mensen."
Ze besefte dat ze onvoldoende tijd, kennis en zin had om er verder mee aan de slag te gaan. De site stond live en ze wilde hem zo snel mogelijk vervangen.
Het redesign moest het volgende bereiken:
👋 Een professionele, strakke huisstijl; passend bij haar bedrijfslogo, visitekaartje, Laura's ontwerpstijl en de eerstelijns zorg.
👋 Een heldere actiegerichte structuur en boodschap, gericht op contact opnemen en het boeken van een afspraak.
👋 Goede vindbaarheid in Google, "ik ben slecht vindbaar met mijn huidige site".
👋 Toevoegingen, zoals een portfolio en - na overleg - een online agenda, blogfunctie en integratie e-mail platform (i.v.m. autoresponder & gratis weggever).
werkproces
SEO research & website strategie
Tijdens de strategiesessie bespreken de doelstellingen met de site, de klantreis en bredere marketingactiviteiten - bepalend voor de aanpak, strategie en benodigde integraties.
Met behulp van de Startgids leverde Laura tekst en beeld aan en input voor SEO research - cruciaal om de strategiesessie te kunnen starten.
Met die input verricht ik zoektermenonderzoek en bekijk ik de concurrentie in de branche; in dit geval de eerstelijns zorg.
De resultaten hiervan zijn meegenomen in de site structuur en de webteksten. Twee van de blogartikelen op de homepage zijn bijvoorbeeld geselecteerd en geschreven o.b.v. het SEO onderzoek, Laura's werkwijze en vragen van cliënten.
design & opleveren in fases
De stijl en het design van de website is uitgewerkt tijdens creatieve werksessies.
Het design is strak maar speels en wordt gecombineerd met een toegankelijk, clean lettertype.
Waar Laura dezelfde kleuren aanhield als die van haar visitekaartje, heb ik de lichtblauw, bruin en groen/geel vervangen voor webvriendelijke, contrasterende kleuren. Tinten die de leesbaarheid verbeteren en die passen bij Laura's stijl, haar ontwerpen en de eerstelijns zorg.
De groen/geel is een volle geel geworden en de Terracotta rood is aangevuld met twee ankerkleuren: een groen- en blauwtint.
Na akkoord op het ontwerp van de homepage zijn de andere pagina's ontwikkeld.
Resultaten
een unieke website die klanten oplevert en scoort in Google
Omdat de oorspronkelijke site geen noemenswaardige Google ranking had opgebouwd, was SEO behoud voor dit redesign overbodig.
Door de resultaten uit het SEO onderzoek strategisch toe te passen, was Laura al na enkele weken op pagina 1 in Google zoekresultaten te vinden op relvante zoektermen.** Op die manier bereikt ze dagelijks potentiële droomklanten met haar website; helemaal gratis.
Wanneer deze mensen contact met haar opnemen (of een afspraak boeken) wordt - door integratie van een slim contactformulier en e-mail autoresponder - direct opgevolgd met een gepersonaliseerd bericht met behulpzame informatie.
Geïnteresseerden ontvangen zo direct respons, waarna Laura persoonlijk kan reageren zodra dit haar het beste uitkomt.
** Bij aanvang van de werkzaamheden rankte zorgvoorruimte.nl met 19 zoektermen in Google. Drie maanden later waren dit er 143, waarvan 18 op pagina 1 en 7 zoektermen in de top 3.
🚀 wil je weten wat ik voor jou kan betekenen? boek een gratis eerste consult in mijn online agenda.