Follow-up website consult

jouw website inventarisatie

Na ons website consult ontvang je van mij een indicatie van de omvang van het project met concept prijsopgave.

Voel je een klik en past deze snelle bouw bij jou? Dan plannen we een vervolggesprek via Zoom: de Inventarisatie (90 min.)

We inventariseren wat jij precies aan webpagina's en software integraties nodig hebt om jouw zakelijk doelen te bereiken.

Op basis hiervan formaliseren we de concept prijsopgave, waarop je akkoord kunt geven.

Voorbereiding op bouw

twee ipads tonen pinterest moodboards
laptop, bril en kalendar met deadline lancering website

1. Inventarisatie

Tijdens de Inventarisatie brengen we jouw website structuur in kaart (inventarisatie):
✔️ je webpagina’s,
✔️ het doel van iedere pagina
✔️ eventuele functionaliteiten

Ik vraag je om vooraf om input te leveren a.d.h.v. enkele inzichtsvragen.

De inventarisatie is onderdeel van de voorbereiding op jouw website bouw en cruciaal om een nauwkeurige offerte op te kunnen maken die aansluit bij jouw wensen, verwachtingen en je budget.

Het geeft jou tevens een solide basisstructuur waaruit je kunt starten met het (her)schrijven van je teksten.

Bij akkoord op de prijsopgave en samenwerkingsovereenkomst plannen we samen de voorbereidende werksessies en website bouw – je legt deze vast d.m.v. een aanbetaling.

2. Voorbereiding op werksessies en bouw

Je ontvangt van mij toegang tot ons project portaal en de Startgids. Dit helpt je met alles wat je nodig hebt om je voorbereidende werk te voltooien.

Ga je met een copywriter aan de slag? Dan is dit het moment om je teksten snel te laten schrijven. Hetzelfde geldt voor een eventuele fotoshoot.

Minimaal 4 werkdagen voorafgaand aan de eerste werkessie lever je jouw teksten en beeldmateriaal aan, zodat ik me kan voorbereiden en input kan geven tijdens de sessies.

Minimaal 4 werkdagen voorafgaand aan de website bouw lever je jouw definitieve teksten en beeldmateriaal aan.

3. Strategische werksessie

Tijdens onze strategische werksessie denk ik mee over de inhoud en het doel van jouw website en hoe je (meer) droomklanten aantrekt: klanten waar jij blij van wordt en die je het beste kunt helpen.

We maken duidelijk wie je bent, als ondernemer en als mens. We bespreken waar je de komende jaren naar toe wilt groeien en wat je wensen en doelstellingen zijn met de site.

Ben je al langere tijd aan het ondernemen, dan duiken we in jouw huidige marketing strategie en bespreken we de klantreis van je ideale klant.

Ga je voor het Go Pro pakket? Dan nemen we de resultaten van het zoektermenonderzoek mee in onze webstrategie. We verwerken dit in de site structuur, je teksten en beeldmateriaal.

Tijdens de Inventarisatie hebben we in kaart gebracht welke functionaliteiten je eventueel nodig hebt om jouw doelen te bereiken.
Indien nodig maken we hiervoor gebruik van externe software (plugins). Ik adviseer je graag, zodat je de juiste software kiest voor jouw bedrijf en budget.

4. Creatieve werksessie: inspiratie delen

In de Creatieve Werksessie bespreken we het ontwerp en je huisstijl.

We bekijken websites die jou aanspreken en vullen samen een bord op Pinterest met ideeën voor het design van jouw website.

Werken we vanuit een template design, dan creëeren we samen een moodboard. Samen met jouw teksten/beeldmateriaal vormt dit de basis waarop we het template personaliseren.

Op die manier zorgen we ervoor dat jouw site de juiste uitstraling heeft en komen we tot een ontwerp dat jouw waarde en stijl weerspiegelt.

5. Bouwfase

Minimaal 3 werkdagen voorafgaand aan de website bouw lever je jouw definitieve teksten en beeldmateriaal aan.

Je krijgt een beter resultaat als ik direct kan ontwerpen vanuit de exacte inhoud.

De eerste dagen van de bouw maak ik een eerste versie van jouw homepage, de basis van je website ontwerp.

Op de tweede dag houden we korte lijntjes, het is dus belangrijk dat je gedurende de dag beschikbaar bent voor directe feedback via Zoom.

Na akkoord op de homepage ga ik aan de slag met de overige pagina’s. Je kunt hier gedurende de bouwfase feedback op geven via mijn online feedback tool of via Zoom.

Je website wordt uitgebreid getest op verschillende (mobiele) apparaten.

6. Lancering website 🍾✨

We plannen een Zoom sessie voor de lancering. Ik migreer jouw site naar live – op jouw domein en hosting.

Vervolgens doorlopen we samen – aan de hand van een checklist – de gehele website. Ook testen we de verschillende formulieren, opt-ins etc. en je kunt je laatste vragen stellen.

Nederlandstalige video’s en checklists zijn beschikbaar voor uitleg en naslag over je website.

Wil je toch nog enkele dingen aan het design wijzigen? Of extra onderdelen toevoegen, zoals een gratis weggever of blog? Dat kan. Ik plan het in op een specifieke datum en breng het in orde voor je.

👋 Check-in

Ik vind het superleuk om je na de lancering zo nu en dan tips te geven hoe je meer bezoekers kunt aantrekken en meer verkopen kunt realiseren.

Neem je een Service Plan voor WordPress website onderhoud, dan check ik eens per half jaar bij je in en geef je inzicht in je Google ranking en website prestaties.

Zo kom je een boel te weten over het gebruik van je site en je kunt a.d.h.v. deze data ideeën opdoen voor nieuwe blogartikelen en jouw ranking verder verbeteren.

1. Startsessie

Tijdens Startsessie geef ik je toegang tot ons project portaal en we brengen jouw website structuur in kaart (inventarisatie):
✔️ je webpagina’s,
✔️ het doel van iedere pagina
✔️ eventuele functionaliteiten

De inventarisatie is onderdeel van de voorbereiding op jouw website bouw en cruciaal om een nauwkeurige offerte op te kunnen maken die aansluit bij jouw wensen, verwachtingen en je budget.

Het geeft jou tevens een solide basisstructuur waaruit je kunt starten met het (her)schrijven van je teksten.

Na akkoord op de prijsopgave plannen we samen de ontwerpweek en website bouw – je legt deze vast d.m.v. een 50% aanbetaling.

2. Voorbereiding op ontwerpweek en bouw

Via ons project portaal en mijn Startgids help ik je op weg met alles wat je nodig hebt om je voorbereidende werk te voltooien.

Ga je met een copywriter aan de slag? Dan is dit het moment om je teksten snel te laten schrijven. Hetzelfde geldt voor een eventuele fotoshoot.

Tijdens de ontwerpweek – één week voorafgaand aan de bouw – doorlopen we jouw teksten en beeldmateriaal tijdens de voorbereidende werksessie(s).

Website bouw

twee ipads tonen pinterest moodboards
laptop, bril en kalendar met deadline lancering website

5. Bouwfase

De bouwfase wordt in overleg gepland.

We houden er rekening mee dat je minimaal 3 werkdagen voorafgaand aan de bouw jouw definitieve teksten en beeldmateriaal aanlevert – je krijgt een beter resultaat als ik direct kan ontwerpen vanuit de exacte inhoud.

De eerste dagen van de bouw maak ik een eerste versie van jouw homepage, de basis van je website ontwerp.

Op de tweede dag houden we korte lijntjes, het is dus belangrijk dat je gedurende de dag beschikbaar bent voor directe feedback via Zoom.

Na akkoord op de homepage ga ik aan de slag met de overige pagina’s. Je kunt hier feedback op geven via mijn online feedback tool of via Zoom.

Je website wordt uitgebreid getest op verschillende (mobiele) apparaten.

6. Lancering website 🍾✨

We plannen een Zoom sessie voor de lancering. Ik migreer jouw site naar live – op jouw domein en hosting.

Vervolgens doorlopen we samen – aan de hand van een checklist – de gehele website. Ook testen we de verschillende formulieren, opt-ins etc. en je kunt je laatste vragen stellen.

Nederlandstalige video’s en checklists zijn beschikbaar voor uitleg en naslag over je website.

Wil je toch nog enkele dingen aan het design wijzigen? Of extra onderdelen toevoegen, zoals een gratis weggever of blog? Dat kan. Ik plan het in op een specifieke datum en breng het in orde voor je.

👋 Check-in

Ik vind het superleuk om je na de lancering zo nu en dan tips te geven hoe je meer bezoekers kunt aantrekken en meer verkopen kunt realiseren.

Neem je een jaarlijks Service Plan voor WordPress website onderhoud, dan check ik eens per jaar bij je in en geef je inzicht in je Google ranking en website prestaties.

Zo kom je een boel te weten over het gebruik van je site en je kunt a.d.h.v. deze data ideeën opdoen voor nieuwe blogartikelen en jouw ranking verder verbeteren.

Website power

Wil je na verloop van tijd werken aan je vindbaarheid en van je website website een krachtige marketing machine maken, dan help ik je graag.

Deze integraties geven je site extra power:

Blogfunctie & bloggen met impact

Bloggen is dé manier om je vindbaar in Google te verbeteren, waardoor je meer potentiële droomklanten bereikt en je e-maillijst kunt groeien.

Mits je het slim aanpakt: vanuit SEO zoektermenonderzoek, de zoekintentie van jouw doelgroep en je website analytics.

Ik ontwikkel jouw blog in de huisstijl van je website. Geen kaas gegeten van SEO?

Dan leer ik je graag om van je blog inspanningen een succes te maken, zonder dat het je heel veel extra tijd kost. We sluiten aan bij je huidige (social media)marketing.

Bloggen met impact

Gratis weggever & funnel

Dé basisfunnel die iedere creatieve website nodig heeft! (en die stap-voor-stap uitgebreid kan worden).

De technische basisingrediënten?
✅ je WordPress website,
✅ e-mail marketing software,
✅ een opt-in formulier en
✅ Facebook pixel!

Klaar om van jouw website een marketing machine maken?

Online betalingen / webshop

Integreer een winkelfunctie in je site en start met het verkopen van digitale en fystieke producten en diensten.

Ik ontwikkel zelf geen grote, uitgebreide Ecommerce website, maar voeg wel regelmatig een winkelfunctie toe met Woocommerce.

Kleine tot middelgrote shops bouw ik met Woocommerce. In combinatie met Divi biedt dit ultieme flexibiliteit in design. Woocomerce voorziet in uitgebreide product- en betaalmogelijkheden.

Zo lever ik een shop die 100% geïntegreerd is met jouw website en huisstijl. Via een koppeling met Mollie, Sisow of PayPro kunnen jouw klanten betalen met alle bekende betalingssystemen zoals iDeal, Paypal en creditcard.

Wil je slechts enkele producten verkopen? Of een handvol workshops, een eBook of een kleine selectie van je werk?

Je hebt dan nog steeds een winkelpagina nodig en bepaalde basisfuncties – bijvoorbeeld bezorgopties – maar een Woocommerce shop met uitgebreide functies is dan vaak overbodig. Een contactformulier met betaaloptie kan al voldoende zijn.

En als ik online coaching of (terugkerende) afspraken wil verkopen of een online evenementen agenda wil integreren?

Dat kan met een online agenda zoals Calendly, waarmee ook betalingen geactiveerd kunnen worden.

Heb je echter een meer completer boekingssysteem nodig – omdat je met meerdere personen werkt of op verschillende locaties? Dan is boekingssoftware zoals Amelia geschikt.

En met The Events Calendar voeg ik een evenementen Agenda (zoals UIT agenda) toe, al dan niet met online ticketverkoop.

Online leeromgeving

Met Lifter LMS en Divi creëer ik een unieke leeromgeving voor jouw online cursussen en memberships.

Je leeromgeving heeft een flexibele opmaak, is functioneel en wordt geheel in huisstijl gebouwd. Weg met die saaie duizend-in-een-dozijn cursus lay-outs!

Door Lifter te koppelen met Woocommerce en je email marketing software bouwen we een professionele online leeromgeving.

twee ipads tonen pinterest moodboards
laptopscherm toont nieuwsbrief editor van ActiveCampaign