Maak je Linktree Instagram pagina in WordPress met Divi: gratis en beter!

Wanneer je mijn website pakketten bekijkt dan zie je dat er een Instagram landingspagina is opgenomen. Misschien denk je Nah, die heb ik niet nodig, ik gebruik Linktree.

Linktree en Linkin.bio zijn inderdaad handige tools om vanuit je Instagram bio naar meerdere plekken te linken. Maar ze zijn ook overbodig wanneer je een WordPress Divi site hebt.

Je kunt met Divi namelijk heel makkelijk zelf een landingspagina maken, helemaal gratis.

En er zitten nog meer voordelen aan een Instagram landingspagina gemaakt met Divi…

De voordelen van een Instagram landingspagina met Divi

Onbeperkte designmogelijkheden

Gebruik je de gratis versie van Linktree, dan heb je vast gemerkt dat je erg beperkt bent in het design. Ook is het logo van Linktree zichtbaar.

Wil je af van dat logo en je Linktree meer personaliseren dan kun je een betaalde PRO account nemen. Maar ook dan ben je nog steeds gebonden aan de designs die Linktree aanbiedt. En die sluiten natuurlijk nooit volledig aan bij je huisstijl en website.

Met Divi creëer je heel makkelijk een landingspagina met daarop je profielfoto, Insta profielnaam en buttons die bezoekers doorverwijzen. Heb je een meertalige website dan kun je de pagina vertalen, precies zoals dat ook werkt op je overige website pagina’s.

Voeg toe wat je maar wilt: foto’s, video’s, een chatbot, aanmeldingsformulieren, producten met betaaloptie… het is allemaal mogelijk.

Ben je voice-over stemacteur? Dan kun je naast je Youtube kanaal bijvoorbeeld ook SoundCloud integreren.

Op die manier creëer je iets unieks en persoonlijks en kun je Instagram ten volle benutten. Je landingpagina past 100% bij jou!

Je krijgt alle statistieken direct binnen, via Google Analytics

Doordat de landingspagina gebouwd is in je WordPress website, krijg je ook alle traffic en statistieken direct binnen, vanuit Instagram zelf. Je kunt dus heel precies meten hoeveel kliks de pagina krijgt, waar bezoekers vandaan komen, via welke apparaten, en hoeveel er doorgeklikt wordt op elke afzonderlijke link.

Linktree en Linkin.bio tonen je beperkte en minder nauwkeurige gebruiksgegevens.

Dat komt omdat mensen vanuit Instagram eerst op jouw Linktree pagina terechtkomen.

Die eerste klik en doorklik vinden dus plaats op Linktree en niet op jouw website. Instagram wordt hierdoor niet als afzonderlijke bron geregistreerd in de meetresultaten van Google Analytics.

Dat is een gemis, ook wanneer je nu nog niets met die Analytics gegevens doet. Misschien wil je na verloop van tijd extra inzetten op marketing met een funnel, Facebook advertenties en retargeting, dan is goede, directe data super waardevol.

Linktree deelt weliswaar bepaalde gegevens met je, zoals hoe vaak er op een link is geklikt, maar jouw Google Analytics account registreert veel meer.

Het toont hoeveel mensen er op de link in jouw Instagram bio klikken. Je kunt vervolgens checken hoeveel mensen er doorklikken en op welke links, etc. En je kunt de Google Analytics statistieken filteren op dag of periode; allemaal waardevolle informatie.

Een Divi Insta pagina helpt met je ranking in Google

Google Analytics registreert alle verkeer vanuit Linktree als ‘referral’ (en dus niet als ‘Instagram’). Daarmee wordt het niet als ‘social media’ bron geregistreerd. Wanneer je Linktree gebruikt ben je in de ogen van Google dus minder ‘sociaal’, wat ook van invloed is op je ranking.

Behalve dat het gratis is, je alle controle hebt, zuivere data binnenkrijgt en je eigen huisstijl kunt gebruiken, heeft een Divi Instagram landingspagina dus ook een positief effect op je vindbaarheid in Google.

Dus hop: creëer snel die Insta-bio landingspagina in je website en ga je fotografieworkshop promoten en je laatste podcast episode!

Zo’n Divi landingspagina is niet alleen on-brand en makkelijk te maken, je haalt er ook nog eens waardevolle data mee binnen die je mee kunt nemen in je marketing strategie. Zorg wel dat je Google Analytics gekoppeld hebt aan je website 😉

Als je bij het noemen van ‘link in bio’ in je Instagram bericht ook jouw gebruikersnaam vermeld, hoeven mensen niet naar boven te scrollen om bij je link te komen = handig! Dus: link in bio @+gebruikersnaam (@verbeek.layla).

verder lezen? misschien zijn deze artikelen ook wat voor jou…

✒️ Yay, je nieuwe website gaat online! 5 tips voor een succesvolle launch

✒️ Bloggen voor je creatief bedrijf werkt, mits je het strategisch doet

✒️ 16 websites waar je (gratis) afbeeldingen en stockfoto’s kunt downloaden van hoge kwaliteit

Ciao,
IK BEN LAYLA

WordPress webdesigner
& Divi specialist

#creatiefondernemer
#storyteller
#website
#landingspagina
#webshop
#blog
#seo
#emailmarketing
#automatisering