creëer een natuurlijk verkoopproces

Marketing hoeft niet pusherig
of salesy te zijn

Een aankoop gaat vaak niet over één nacht ijs, zeker niet wanneer het grotere investeringen betreft.

Jouw potentiële droomklant heeft je gevonden en is onder de indruk, maar nog niet klaar voor aankoop. Tijd dus voor wat extra aandacht.

Met een funnel haal je diegene jouw wereld binnen. Hij/zij ontvangt een VIP behandeling en follow up - zonder dat het jou extra tijd kost.

Zo bouw je stapsgewijs een vertrouwensband op en blijf je on top of mind. Een relatiefunnel dus!

En zodra jij iemand te spreken krijgt, dan is diegene goed geïnformeerd en klaar om de samenwerking met jou aan te gaan.

maar wat is een funnel
nou precies?

Kortgezegd bestaat een funnel uit een reeks geautomatiseerde (maar persoonlijke) boodschappen en waardevolle content die geïnteresseerde bezoekers helpen en informeren.

We creëeren de funnel door implementatie van slimme systemen en automatisering met betaalbare software.

Ik zorg voor alle tech, bouw en adviseer. Samen werken we jouw ideale klantreis uit - de basis van je funnel.

Op die manier laat je een memorabele indruk achter en creëer je een natuurlijk verkoopproces, afgestemd op het gedrag en de behoefte van mensen.

De eerste stap is een relatiefunnel om je e-maillijst op te bouwen. Die bestaat uit:

✔️ een opt-in voor een gratis weggever (lead magnet). Dat kan een checklist zijn, e-book, webinar, video serie, quiz, etc.

✔️ geautomatiseerde e-mail boodschappen, koppeling met je socials en Facebook pixel integratie.

Zo creëeren we jouw funnel:

stap 1: deep dive

customer journey: jouw droomklant VIP traject

Samen werken we jouw ideale klantreis uit - de basis van je funnel.

Van het moment dat mensen jou leren kennen, tot aan besluitvorming en aankoop (of niet): we brengen de verschillende stadia in kaart zodat we jouw boodschappen kunnen afstemmen op de behoefte en interesse van mensen.

stap 2: implementatie

ik bouw jouw funnel

En zorg voor de juiste software integraties. Ik creëer een opt-in en de benodigde (landings)pagina's voor je gratis weggever en aanbod.

Deze koppel ik aan jouw e-mailmarketing software van keuze, zodat geïnteresseerden op jouw lijst terechtkomen en je jouw boodschappen kunt automatiseren en personaliseren.

stap 3: testen en monitoren

inzichten waarmee je jouw strategie verder kunt optimaliseren

Je funnel staat, nu is het zaak om te monitoren.

Zo meten we niet alleen de effectiviteit van je funnel, het levert je ook een boel nuttige inzichten op over jouw publiek.

Ik leg je tevens uit hoe je door inzet van Google Analytics en Facebook pixel heel gericht jouw publiek kunt bereiken en je bereik kunt vergroten.

is een funnel wat voor mij?

Jazeker! een basisfunnel is van onschatbare waarde

Iedere creatieve ondernemer heeft baat bij een basisfunnel die het proces van kennismaken tot aankoop stroomlijnt.

Geïnteresseerden ontvangen een VIP ervaring en het zorgt er voor dat je mensen te spreken krijgt die specifiek voor JOU kiezen, niet voor de goedkoopste optie.

Heb je verschillende producten en diensten? Dan kun je jouw funnel optimaliseren voor verschillende doelgroepen en klantenreizen.

Jij:

👌 je hebt een gratis weggever ontwikkeld, of 👌
👌 die gratis weggever is in ontwikkeling 👌
👌 Je hebt een WordPress website gemaakt met Divi 👌
👌 hoeft geen voorkennis van funnels te hebben 👌