Genereer meer traffic naar je website

Bloggen is dé manier om je vindbaarheid in Google te verbeteren

Bloggen vanuit een strategie.

Ik voeg een blogfunctie toe en creëer dynamische templates voor je artikelen. Geheel in de huisstijl van jouw website.

Heb je al een blog? Dan nemen we deze onder de loep. We bespreken hoe je het blog nog effectiever kunt gaan inzetten.

Vervolgens laat ik je zien hoe je strategisch blogt, zodat je:

✔️ jouw Google ranking verbetert en je nog beter en diverser gevonden wordt ✔️
✔️ als expert wordt gezien in jouw vakgebied ✔️
✔️ jouw relatie met droomklanten verdiept en vertrouwen opbouwt ✔️
✔️ de interactie op je website vergroot ✔️

geen tijd
om te bloggen?

Om impact te maken met je blog hoef je niet per sé aan de lopende band artikelen te schrijven.

Het gaat allereerst om de kwaliteit van je blogartikelen; niet de hoeveelheid. Al houdt Google wel van verse nieuwe content.

Wat als ik je toon hoe je jouw blog zo kunt inzetten dat het je nauwelijks extra tijd kost? Dit gaan we doen:

Samen creëren we gedurende drie maanden jouw kernartikelen en blogstrategie. Vervolgens kun je zelf - vanuit die persoonlijke strategie - meer waardevolle content produceren. Wekelijks, eens per twee weken of maandelijks.

Ik toon hoe je de blogartikelen zo opbouwt dat je bezoekers aanzet tot actie en je beter gaat ranken (SEO). En ik laat zien hoe je content kunt hergebruiken op social media, je podcast en je gratis weggever.

Je doet content ideëen op en ik lever o.b.v. SEO research relevante zoekwoordtermen aan waarmee je het komende halfjaar vooruit kunt.

Een kwartaal lang check ik tweewekelijks bij je in om te kijken hoe het gaat. Op die manier bouw je stap-voor-stap een duurzame routine op en kunnen we resultaten goed monitoren.

Dit gaan we doen:

stap 1: Strategische & creatieve werksessie (week 1)

jouw persoonlijke blogstrategie

We duiken eerst in jouw huidige marketing aanpak en de klantreis. We bespreken wat je wil verbeteren.

Daarbij doorloop ik je website, ik bekijk je analytics en verzorg een SEO audit, om te zien hoe je site momenteel presteert. Is er iets (technisch) wat eerst opgelost moet worden? Dan maak ik het op orde voor je.

Vervolgens bepalen we hoe we jouw blog gaan inzetten. We bespreken de gewenste blog lay-out en de benodigde elementen en artikelen.

Heb je al een blog? Dan kijken we hoe je deze effectiever kunt gaan inzetten.

Ik verzorg SEO research wat de basis vormt van onze blogstrategie en de kernartikelen die je gaat schrijven.

stap 2: integratie blogfunctie (week 1)

Ik creëer jouw blog, of verbeter je huidige voor maximaal effect

Ik bouw één of meerdere dynamische blog templates, zodat je artikelen een pakkende lay-out hebben in de huisstijl van jouw site.

En ik zorg voor archiefpagina’s, een zoekfunctie en submenu.

Ik bouw zodanig dat je blog er niet alleen mooi uitziet, maar ook alle elementen bevat die meer betrokken bezoekers en aanvragen opleveren.

Bouwen we een complete funnel? Dan kun je jouw blog nog effectiever inzetten voor je bedrijf.

stap 3: strategisch bloggen (maand 1, 2 & 3)

jouw kernartikelen

Tijdens een maandelijkse werksessie via Zoom ontwikkelen we jouw kernartikelen.

Je kernartikelen zijn gericht op de pijlers van jouw producten / diensten en de kernzaken waarmee jij jouw droomklant kunt helpen. Ze worden geschreven met de klantreis in het achterhoofd.

Ik bekijk jouw artikelen - zowel op zoektermen als op SEO good practises en strategie, en leg uit wat je kunt verbeteren.

Ook laat ik je zien hoe je jouw content kunt hergebruiken op social media.

stap 4: monitoren & routine (maand 1, 2 & 3)

tussentijdse check-in

Halverwege iedere maand neem ik telefonisch of via ons Project Portaal contact met je op om te zien hoe het gaat met bloggen.

Indien nodig geef je ik je een oppepper zodat je weer met frisse input aan de slag kunt.

We duiken samen in jouw analytics. We bespreken voorlopige resultaten en waar je de komende weken mee aan de slag gaat.

Op die manier creëer je een routine voor jezelf, leer je SEO vriendelijke teksten schrijven en wordt bloggen een vast onderdeel van je marketing strategie. Dat is belangrijk, want SEO is een doorlopend proces.

is dit programma wat voor mij?

voor wie gaat bloggen met impact het verschil maken?

Je hebt een WordPress website gemaakt met Divi en je kunt iedere maand minimaal 1,5 uur per week vrijspelen voor dit traject.

Het programma werkt het beste wanneer je het direct - bij de bouw van je site - toepast. Je kernartikelen zijn onderdeel van de structuur en strategie van je site.

Jij:

👌 wil beter/diverser gevonden worden in Google
👌 wil jezelf profileren als expert in jouw vakgebied
👌 hebt een WordPress Divi website
👌 kunt maandelijks minmaal 1,5 uur per week hierin investeren
👌 hoeft geen kennis van SEO te hebben, wel interesse!

website tips & inspiratie
lees blog

Wil je gevonden worden op Google? Start met SEO zoekwoorden onderzoek

Bloggen voor je creatief bedrijf werkt, mits je het strategisch doet

Zo schrijf je webteksten die jouw droomklant recht in het hart raken

🚀 klaar om impact te maken met je blog? boek een gratis kennismakingsconsult in mijn online agenda.